Умова:
Завод "ТехноПрогрес" виробляє нову модель смартфона "Імпульс-Х".
Собівартість виробництва одного смартфона становить 7 000 грн.
Завод-виробник встановлює свою націнку у розмірі 30% від собівартості і продає смартфони великими партіями оптовому дистриб'ютору "Мобі-Світ".
Дистриб'ютор "Мобі-Світ", у свою чергу, робить націнку 20% і постачає смартфони роздрібній мережі магазинів "ЦифроМаркет".
Мережа "ЦифроМаркет" для визначення кінцевої ціни для споживача додає торговельну націнку у розмірі 40% до ціни, за якою вона придбала товар у дистриб'ютора.
З метою підтримки вітчизняного виробника, держава встановила мінімальну роздрібну ціну на цю модель на рівні 15 000 грн.
Один екземпляр смартфона з першої партії, підписаний відомим винахідником, був виставлений на благодійному вечорі і проданий за 50 000 грн.
Питання:
Визначте відпускну ціну виробника (оптову ціну заводу "ТехноПрогрес").
Розрахуйте оптову ціну дистриб'ютора "Мобі-Світ", за якою він продає смартфони мережі "ЦифроМаркет".
Розрахуйте вільну ринкову роздрібну ціну, яку хотіла б встановити мережа "ЦифроМаркет" без урахування державного регулювання.
Якою буде кінцева роздрібна ціна для споживача в магазині "ЦифроМаркет" з урахуванням втручання держави? Який це вид ціни за способом формування?
Як називається ціна, за якою було продано ексклюзивний екземпляр смартфона? Чим її формування принципово відрізняється від роздрібної?
Ціна_виробника = Собівартість × (1 + Націнка_виробника / 100)
Ціна_посередника = Закупівельна_ціна × (1 + Націнка_посередника / 100)
(де Закупівельна ціна = Ціна_виробника)
Роздрібна_ціна = Закупівельна_ціна_магазину × (1 + Торговельна_націнка / 100)
(де Закупівельна ціна магазину = Ціна_посередника)
При встановленні мінімальної ціни ("ціна підлоги"):
Кінцева_ціна = max(Розрахована_роздрібна_ціна; Мінімальна_регульована_ціна)
При встановленні максимальної ціни ("ціна стелі"):
Кінцева_ціна = min(Розрахована_роздрібна_ціна; Максимальна_регульована_ціна)
Для аукціонної ціни не існує стандартної арифметичної формули. Вона є функцією від багатьох ринкових факторів: